30.11.10

després del 28-N

Diumenge van ser les eleccions, no se per quin motiu aquest any m'he interessat pels debats, entrevistes, tertúlies, ... estava bastant informada de que deien, les campanyes, les contracampanyes, en fi, els moviments. També, tenia clar que faria el que es considera "un vot útil", tot i que ara, ja després del 28-N si m'hagués imaginat el resultat hauria votat a un altre.
Doncs, això per promoure un canvi, i tot i que solament fos un vot havia decidit votar a CiU, sobretot amb aquella por de "no fos el cas que els altres sumin", amenaça que també havia fet a la meva germana, però ella com es  evident no em va fer cas.
Quan van començar el recompte estava a Mollerussa, i va ser increïble l'espant que vam tenir, David i jo, al veure que PxC començava amb 3 diputats, com podia ser? acabaria així la cosa? i el més important, que ens  està passant en aquesta societat? sí, ho sé, cada vegada més tot el que està passant es culpabilitza als immigrants, però d'aquí a acceptar el discurs xenòfoba hi ha molt camí pel mig. També, ens vam esperançar (i parlo amb plural) quan els sondejos indicaven 0 o 1 diputat a Reagrupament. aquesta era la meva alternativa si no m'hagués entussedit en que era necessari un vot útil.
Al final no van aconseguir-ho, i Reagrupament no ha aconseguit cap diputat, tot el contrari de l'amic Laporta, que inexplicablement seran 4 al parlament ... no m'ho explico! Per sort, l'ensurt que vam tenir amb PxC al principi, només es va quedar amb això, un ensurt! Tot i que, continuo pensant que alguna cosa està passant i que tant polítics com tècnics que treballen el dia a dia, es parin a pensar que està succeint i el més important que es pot fer produir un canvi en els catalans i també als immigrants.
Al final, CiU va arrasar, i els socis del tripartit van patir una derrota extremadament dura, sobretot ERC la qual també li tinc certa simpatia. Imagino que després d'un avís quan no actues bé, la següent fase ja es un càstig més sever, es recuperaran o almenys això espero. I també espero que el govern actual no ens defraudi, sobretot amb els aspectes que a mi m'afecten més directament, com la pagesia, la llei de la dependència, els bons, l'associacionisme, ...

No hay comentarios: