15.9.09

un calendari solidari

Un dia vaig pensar que podia fer per a recollir diners per a la Marató de TV3 d’aquest any. Es important recollir diners per a cada tema que van realitzant els diversos anys que ja duen, però sempre hi ha d’haver un motiu o un petit element que et faci decidir, per una marató o ONG determinada. I el tema d’aquest any, és l’element que necessitava per a moure’m i fer alguna cosa.
Aquest any la Marató de TV3 tracta de les malalties minoritàries, la meva discapacitat no es considerada com una malaltia minoritària, però tampoc són molt abundants els afectats que la patim. A més a més, les característiques físiques que em defineixen tampoc es poden considerar com a corrents. Per tant, aquests motius em fan identificar amb les diferents malalties minoritàries que existeixen a l’univers. Perquè patir una malaltia minoritària entre altres coses significa esser més observat, incomprès, sentir-se sol, ... i amb la Marató d’aquest any aconseguirem consciència que no existeixen les minories i per l’altra banda, que tots i cadascun de nosaltres és una minoria pels diversos aspectes que ens diferencien dels altres.
Tenia moltes idees que em bullien a la ment i que compartia amb els amics, sense saber ben bé quina d’elles portar a terme. A mesura que n’anava parlant la que agradava més era la de realitzar un calendari amb les associacions del poble, i fet i dit, vaig començar a parlar amb la gent.
Primer, va ser parlar amb la Vanessa Barambio, per saber si li interessava el projecte i volia ser la fotògrafa. Sense pensar-s’ho gaire va dir que si, i a partir d’aquest moment ja vam començar a pensar en com podria ser aquest calendari. També, buscar la impremta, començar a parlar amb les empreses i ajuntament per a patrocinar el cost de la impressió, explicar a les associacions la idea, ...
Tot i que els agraïments, els realitzaré al pròxim número de l’Esclat, quan el calendari ja sigui a les nostres mans i tots els temes es puguin donar per acabats, m’agradaria donar el meu sincer agraïment a la Vanessa, per acceptar realitzar les fotografies d’una forma altruista (ni ella ni jo teníem ben clar, on ens estàvem ficant!), per la seva professionalització, voluntat, paciència, bon humor i segur que podria enumerar diversos motius. També vull agrair al meu entorn, (família, Sílvia, Andrea, Rosa, David, Maribel, i altra gent que m’han donat petits suggeriments), per les estones perdudes acompanyant-me a parlar amb les empreses i associacions, per escoltar-me i animar-me en moments que els números no sortien, que es feina difícil planificar adequadament les dates ...
En el moment d’escriure aquesta carta de presentació del calendari, ens trobem en la realització de les fotografies. Per tant, cada vegada queda menys per a poder veure el resultat davant nostre. Només, em resta dir que gràcies a tots vosaltres per a la vostra col•laboració, espero que el calendari sigui del vostre grat i que el puguem gaudir durant tot el 2010 ...
Ah, me n’oblidava, compreu-lo!!!!!!!!!!! Tot i que ja ho sabeu, es per una bona causa.

2 comentarios:

Antonia dijo...

Hola Laura, primer que tot ES MOLT BONICA LA CARTA DE PRESENTACIÓ.
Segon donar-te les gracies a tu per intentar dur a terme aquet projecte que com tu bé dius es per una bona causa.
Com que aquet projecte casi ja esta acabat ... Ja pots anar pensant un de nou per l'any vinent.
Una abraçada.

carme dijo...

Genial!!! El treball i tu. Segur que serà tot un èxit!!!