19.2.08

"la plaça del diamant"

No hi ha gaire cosa a dir de "la plaça del diamant", es sap força coses sobre aquesta obra, i també sobre la seva autora.
Divendres en vaig veure l'obra de teatre, l'adaptació que ha fet el Benet i Jornet, en un primer moment que en Benet fos l'autor de la majoria de sèries de la televisió em feia ser una mica reticent a veure en bon ull l'obra, però no va tardar ni 5 minuts a convèncer-me que acabaria disfrutant d'aquella obra. També em feia ser una mica reticent, l'adaptació del cinema que havia vist on no era del meu grat el personatge de la Colometa.
Però no va ser així, al poc temps d'estar assegut a aquelles butaques, la Colometa em tenia el cor robat.
I sobretot gràcies a l'actiu que la interpretava, la Sílvia Bel, transmetia força, coratge, i molt de pes a cada paraula.
També destacaria la Sra. Enriqueta, una dona disposada a ajudar i a saber que sempre tenia una mà per oferir, i l'actriu que l'encarnava Merçé Lleixà et feia creure el paper amb els seus monòlegs, i sobretot la duresa de la guerra.
En general, hi ha més aspectes a destacar, l'escenografia, la música en directa, altres actors, que encara que sigui de llarga durada no la sents d'aquesta manera, el respecte a l'origen i per tant a la Merçé Rodoreda ...
Només un punt va estar a punt de fer que no gaudís d'aquell espectacle, la tos!! la tos dels espectadors que s'encomana de forma "màgica i inexplicable" d'uns a altres ... però no ho van aconseguir, vaig centrar-me només en l'espectacle, en les paraules i els sentiments que m'estaven transmeten.

No hay comentarios: